lunes, 8 de noviembre de 2010

Noticias AGM EFRA

Existing Rule: TYRES:
Maximum width rear: 64.00 mm
Tires must be black, except for writing on the side walls, Foam and/or rubber tires can be used.
Treatment of the tires with additives is prohibited. Any violation with tire treatment will means 5 years of
disqualification from any EFRA and IFMAR event.
Proposal: TYRES:
Maximum width rear: 64.00 mm
Tires must be black, except for writing on the side walls, Foam and/or rubber tires can be used.
Treatment of the tires with additives is prohibited. Any violation with tire treatment will means 5 years of disqualification from any EFRA and IFMAR event. Testing for treatment can be done with a Mini-rea Lite from RAE systems (EFRA recommended equipment)
Remarks: This year we have been using the mini-rea lite on several big races (Thanks to AMSCI). It was used in Locorotondo and Houston. Also AMSCI has used this device this past year and it works. It is a measuring equipment that measures volatile liquids and the manufacturer has distributors in most countries in Europe.
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Nos hemos enterado de parte de la reunion EFRA celebrada este fin de semana en Bruselas. En lo referente a aditivos es importante saber:
.- Se ha homologado la maquina MINIRAE para el control de aditivos en las ruedas, la misma que se uso en el europeo y de la que los pilotos españoles presentes en la prueba ya conocen el efecto.
.- EFRA se reserva el derecho a mandar a laboratorio una ruedas que puedan ser sospechosas de aditivos para analizarla.


Siguiendo la tradicion, AECAR hara lo mismo que EFRA y el año que viene seguramente tendremos verificacion de ruedas.
Mas temas referentes al 1/8 pista gas, en las competiciones internacionales ya no habra cuatro directos a la final. El ranking de subfinales sera como en el off road.
El europeo A 2012 (y no 2010 como puse antes...) de 1/8 sera en Portugal (Vila-Real)

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